mandag den 7. juli 2014

Have vs. gårdhave

Jeg glæder mig tit over at bo i en storby, der er altid liv og spænende ting at tage sig til. København har bl.a. utrolig mange skønne grønne oaser, men at have egen have er helt sikkert et fremtidigt ønske. Mit ønske blev tildels opfyldt i foråret da lederen i institutionen, hvor jeg arbejder, besluttede at lave to af vores sandkasser om til bede. Vi har nu høstet: radiser, ærter og i dag spinat. For mig giver det en enormt tilfredsstillelse, at have børnene med i processen fra frø til grøntsager. Jeg forstår godt at der popper små byhaver op hist og her. Her hvor jeg bor er gården belagt med fliser, men stadig skøn at være i på en varm sommerdag.





En dejlig sommermad med rygeost, mayo, radiser og purløg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...